Lekcje programowania to nic trudnego. Mogli się o tym przekonać uczniowie klasy IIa i IIb. W zestawie do kodowania Matatalab, zakupionym w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, dzieci obsługują proste i intuicyjne bloki kodowania instrukcji na tablicy kontrolnej. W ten sposób kodują, aby roboty na planszy wykonywały odpowiednie czynności. Bloki kodowania mają formę atrakcyjnych wizualnie klocków, a sam proces kodowania to układanie – budowanie kodu, które jest kojarzone przez dzieci bardziej z zabawą, niż z nauką. W ten sposób dzieci mogą uczyć roboty. Droga od pasywnego użytkownika do aktywnego odkrywcy, projektanta i osoby rozwiązującej problemy daje znakomitą motywację do tworzenia większej liczby własnych kodów. W ten sposób młodzi użytkownicy rozwiną poczucie autonomii, kompetencji i osiągnięcia celu. Co ważniejsze, w tym procesie mogą rozwijać kreatywność, wyobraźnię i myślenie logiczne.
Zestaw do programowania Matatalab zakupiono w ramach projektu "Laboratoria przyszłości"
I.Drapała, K.Kołtun, M.Żurakowskahttps://www.gov.pl/web/laboratoria | Laboratoria Przyszłości | #LaboratoriaPrzyszłości | #LaboratoriaPrzyszlosci
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz