Nasza szkoła bierze udział w projekcie "Laboratoria Przyszłości". Otrzymaliśmy dofinansowanie w ramach rządowego programu realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem Programu jest zapewnienie możliwie największej liczbie uczniów dostępu do wyposażenia potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności podstawowych i przekrojowych, w szczególności w zakresie zdolności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Korzyści z Laboratoriów Przyszłości:
- z perspektywy szkoły i nauczyciela
- Sfinansowanie nowoczesnego wyposażenia - nie tylko wymaganego, ale również dodatkowego, wskazanego przez szkołę
- Nowe technologie i eksperymenty, ułatwiające przekazywanie wiedzy
- Wsparcie w realizacji podstawy programowej, prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności
- Rozwój merytoryczny nauczycieli
- z perspektywy rodzica i ucznia
- Zwiększenie zainteresowania dziedzinami technicznymi i ścisłymi
- Popularyzacja rozwiązań i umiejętności praktycznych, połączenie zdobywania wiedzy z przygodą
- Kształtowanie i rozwijanie umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, a także stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych
- Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym
- Odkrywanie i rozwój talentów oraz inwestycja w lepszą przyszłość młodych ludzi
Działania podejmowane przez szkołę:
1) realizacja zajęć, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 1–3 i 5–7, ust. 2 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1082), z wykorzystaniem tego wyposażenia (w tym jego instalacja i przeszkolenie osób prowadzących z nim zajęcia): zajęcia lekcyjne (wszystkich przedmiotów) jak i kółka zainteresowań, zajęcia pozalekcyjne etc., udostępnianie uczniom do realizacji ich własnych projektów i przedsięwzięć;
2) wyznaczenie przez dyrektora szkoły szkolnego koordynatora, którego zadaniem będzie popularyzacja wykorzystania tego wyposażenia oraz wsparcie osób prowadzących zajęcia w szkole w jego stosowaniu;
3) uwzględnienie podczas prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tego wyposażenia treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla szkoły podstawowej;
4) dzielenie się dobrymi praktykami oraz wymienianie się wiedzą z innymi szkołami w zakresie wykorzystania tego wyposażenia;
5) wykorzystywanie tego wyposażenia w kolejnych co najmniej pięciu latach szkolnych, począwszy najpóźniej od roku szkolnego 2022/2023, podczas średnio co najmniej 3 godzin zajęć w każdym tygodniu nauki;
6) sprawozdawczość.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz